sunnuntai 21. heinäkuuta 2013

Melontaa ja hoploppailua

Olen tässä miettinyt, mille sitä alkaisi. Loman ja töiden aloittamisen jälkeen on mennyt vähän kuntoilurytmi sekaisin. Hyötypyöräilyä toki tulee, mutten oikein säännöllistä varsinaista kuntoilua nyt ole saanut aloitettua. Kesäjoogakin on jäänyt, kun olen aina ollut jossain muualla; yhden kerran olisin torstaina ollut vapaa, mutta silloin olin kamalan väsynyt ja unohdin. Jooga kyllä tekisi hyvää. Tanssiklubin kesätunnitkin olen jotenkin vaan unohtanut. Miksei sinne vielä ehtisi, jos ryhmissä on tilaa, mutta muistaakseni ei oikein ollut sopivaa ryhmää minulle. Pitää tsekata. uimaan olen saanut itseni raahattua vain kerran. Syöminen on ainoa säännöllinen urheilumuoto, ja sehän maistuu.

Kävin sentään mutkan Kuusamossa, ja siellä pääsin Eeva-Kaarinan kanssa melomaan Nilo-joelle (kuvassa E-K:n ikkunasta katsottuna). Melottiin ensin vastavirtaan Nilo- eli Leskelänjärvelle, siellä pikku lenkki maisemamelontaa, sitten myötävirtaan Kuusamojärvelle, jossa kierrettiin Kirkkosaari, ja sitten tietysti melottiin taas takaisin. Varmaan siinä pari tuntia meni, ja välillä sai kovassa virrassa meloa ihan tosissaan.

Perjantaina nappasin matkalla Taivalkoskelta mukaani puheliaan nuorenmiehen ja vein sen Oulussa Hoplopiin. Kiipeilin siellä reilun puoli tuntia Jarnon kanssa, ja se oli kyllä liikunnallista ja kivaa, mutta hiukan olivat tunnelit matalat ja paikat ahtaat meikäläiselle. Onneksi Jarno sitten löysi sieltä kavereita, niin sain itse lueskella sohvalla lehteä.

Eilinen kuntoilu sitten tarvottiin taas kotipuolen maisemissa, kun oltiin äitin kanssa mustikassa. Selkään otti vähän se kyykistely, ja kyllä muutenkin tuntui jaloissa illalla kävely, vaikkei nyt suolla tarvottukaan. Saatiin me ämpärillinen ja toinen astia, joka on ehkä 2/3 ämpärin kokoinen. Äitin aiemmin merkkaama marikko oli todella hyvä: terveitä, isoja mustikoita korkeissa varvuissa helposti poimittavina. Ilta niitä sitten perkattiin tuossa lattialla istuen.

Tänään olen vaan pyöräillyt taas: kesäteatterille, keskustaan, takaisin Hupisaarille ja taas kotiin. Nyt menen saunaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti