lauantai 31. toukokuuta 2014

Eilen reipas, tänään juhliva

Näin tämä toukokuu kului hups vaan. Tänään käytiin aamupäivällä keskustassa shoppailemassa silmälaseja ja pojalle vaatteita - ja minä sain yllärilahjaksi turkoosit lenkkeilyyn sopivat korvakuulokkeet! Sitten tehtiin kalakeittoa ja syötiin ja välissä pesin pyykkiä ja lähdettiin Epun ylkkärijuhliin. Siinäpä päivä vierähtikin; palatessa käytiin anopin luona. Siskontyttö kirjoitti neljä eximiaa, magnan ja cumun, ja herkkuja oli tarjolla sen seitsemän sorttia. Velipoikansakin oli tällä kertaa hereillä - kun kävin taannoin sairaalassa katsomassa, nukkui niin siki, etten raskinut yrittääkään herättää -, ja keppien kanssa särkylääkkeiden voimalla käveli vastaten naulattuun avomurtumajalkaansa, kun toinen on kipsissä,eikä siihen llihashaavojen takia vielä voinut vastata. Semmoisia nuo nuoret.
Mutta näin ollen tänään on mennyt mässäilyn puolelle. Eilen olin reipas; kävin tunni joogassa ja kävelin sitten 45 minuuttia kotiin. Olin autolla töissä, koska käytin poikaani teoriakokeessa - meni läpi. Inssiajo 10.6. Torstain liikunta tapahtui kotipihalla, kun kyykittiin tuntikausia kitkien nokkosia ja muita rikkaruohoja sekä levittäen kompostia pensaille. Ainakin eilen tuntui lihaksissa kuin olisi ollut uudessa jumpassa.
Täsä välissä olen käynyt pilateksessa ja yin-yangissa ja sauvakävelyllä. Joku päivä on tainnut jäädä pelkän työpyöräilyn varaan, mutta aika ahkerasti olen koittanut liikkua. Nyt taas olen heittänyt toivoni, että saisin nuo muutamat ylikilot pois (paitsi että olen siis vielä normaalipainoinen painoindeksin mukaan), ja ostinkin uudet, mahtuvat housut. Harmi vaan, etten sormuksia saanut sormiin, kun olin juhliin lähdössä.

1 kommentti:

  1. Korjaus: Eximioita oli Epulla viisi. Turhamaisella tädillä oli piilolinssit päässä, ne joissa ei ole ikänäkökorjausta, joten muistin väärin. Ja matikkanerousa on ainakin meidän suvusta, ettäs tiedätte, ellei myös isänsä suvussa ole ko. ominaisuutta.

    VastaaPoista