maanantai 2. huhtikuuta 2012

Taas mennään

Nyt tosiaan tuli ahneus, ennen kuin tämä hauskuus kokonaan loppuu. Eli lähdin tänään hiihtämään. Päätin hiihdellä ihan nautiskellen, ilman mitään nopeusyrityksiä, kun sain yksikseni hiihdellä ilman perässähiihtäjää. Lähdin tuosta Kainuuntien varresta ja kiersin ensin sen 2,2 kilometrin Hiirosen lenkin. Kun tulin sieltä, väistin siinä liittymäristeyksessä sellaista salskeaa setää, joka tuli vastaan ja oli kääntymässä mun edelle. Setä sanoi minulle jotain tyyliin "nyt on hyvä hiihtää", minä vastasin, että on kyllä ihana ilma. Hiihtoladulla sattuu joskus tämmöisiä kohtaamisia, ollaan samalla ladulla, samalla asialla, meillä on jotain yhteistä, ja se tuntuu mukavalta. Varsinkin, jos kohtaa salskean sedän.

Eilen lensin lonkalleni Ellinmaan pitkän laskun päätteeksi, oli niin luistava latu ja kova vauhti. Ei käynyt pahasti, kun on niin hyvät pehmusteet omasta takaa, mutta ronkka on vähän kipeä, niin ettei oikein pystynyt nukkumaan tuolla kyljellä. Uhmasin silti tänään vauhtia ja pelkoa ja kiersin taas Ellinmaan kautta. Vähän jarruttelin siinä laskussa, niin nyt selvisin kaatumatta.

Nyt olen hiihtänyt noin 413 kilometriä.

1 kommentti:

  1. Hyvältä kuulostaa! Myös se, että on ihmisiä, jotka eivät kihise kiukusta "takatalven" takia. Minä olen kyllä sitä mieltä, että takatalvi ei voi tulla huhtikuun alussa. On ihan normaalia, että silloin tulee vielä lunta. Toukokuussa lumentulo alkaa sitten jo tuntua ikävämmältä. Vaikka oon minä ollut joskus Oulussa kesäkuun alkupuolella, kun siellä satoi maahan jäävää lunta...

    Täällä oli eilen iltapäivällä ja yöllä tosi kova ukkonen. Yöllä rysähti kerran ihan tässä lähellä. Netti oli poikki vuorokauden ja Kathmandussa oli kuulemma kuollut ihmisiä salaman iskuun. Minusta on mukavaa, että kuumuus hellitti hieman.

    VastaaPoista